4-те храни, които могат да ни предпазят от настинка » Съвети в земеделието

декември 03, 2020

4-те храни, които могат да ни предпазят от настинка

Акценти

  • Спанакът е богат на желязо, фолиева киселина и витамин С и благодарение на тях също е мощен съюзник срещу умората

С падането на температурите се създават благоприятни условия за „развихрянето“ на болестотворните микроби.

Според експертите е мъдро решение хората да повишат защитните си механизми, включвайки определени храни в менюто си, за да могат по-лесно да противодействат на неприятните симптоми на настинка или грип като:

  • – възпалено гърло;
  • – хрема;
  • – кашлица;
  • – температура;
  • – мускулни болки;
  • – главоболие.

За щастие има няколко храни, които могат да ни предпазят от неприятните грипове и настинки и да засилят имунната ни система.

Хората често обвиняват хладното и мрачно време за неразположенията си, но характерните за сезона болести и потиснатост могат да се дължат и на недостига на определени вещества.

Диетоложката Джули Келоу препоръчва да наблягаме на определени продукти.

Пълнозърнести продукти
Присъствието на пълнозърнести продукти в менюто също помага за стабилизирането на нивата на кръвната захар, чийто спад се отразява неблагоприятно върху организма и настроението.
Яйца
Яйцата съдържат вещества, които допринасят за правилното функциониране на организма в сезона на настинките, грипа и сезонната депресия – фолиева киселина, витамин D, триптофан.
Бадеми
Бадемите са отличен източник на фибри, растителни протеини, ниацин (витамин B3), фолиева киселина, желязо, рибофлавин (витамин В2), магнезий – вещества. Те допринасят за чувството за ситост и за понижаване на умората, която омаломощава организма и го прави по-податлив на болести. Бадемовите ядки освен това помагат за регулиране на нивата на кръвната захар, чийто спад по това време на годината се свързва с т.нар. „зимна тъга“.
 

За автора

Сродни публикации