10-те храни, които ще ви навредят, ако ги ядете в неправилния момент » Съвети в земеделието

ноември 25, 2020

10-те храни, които ще ви навредят, ако ги ядете в неправилния момент

Акценти

  • Ядките са добри за сърцето, за нормализиране на нивата на холестерола и освен това допринасяне за загуба на тегло и красотата на кожата и косата ви.

В наши дни консумираме около 20% повече калории, отколкото предците ни през миналия век.

Това сочат проучвания.

И въпреки че хората са все по-осъзнати относно диетата си, невинаги е лесно да се справят с правилата за здравословно хранене.

Ето и храните, които могат да Ви навредят, ако не ги ядете в правилния момент:

Кисело мляко

По-добре е да избягвате да ядете кисело мляко на празен стомах или преди всяко хранене. Киселото мляко съдържа млечна киселина. Тя може да намали киселинността на стомаха. Ще забави храносмилането, докато вечеряте основното си ястие.

Изпийте кисело мляко около 1-2 часа след основното хранене, за да получите всички ползи от млечната киселина за храносмилането си. Като малка порция кисело мляко преди лягане изглежда добра опция. Тя ще напълни тялото ви с протеин, допринасяйки за развитието на мускулите.

Ябълки

Ябълките са с високо съдържание на фибри и съдържат естествени киселини. Те подобряват храносмилането и функцията на дебелото черво. Но ако ядете ябълки вечер, киселината от тях може да се натрупа в стомаха, причинявайки известен дискомфорт. Яденето на ябълки през нощта също може да доведе до прекомерно образуване на газове и проблеми с движението на червата. Случва се, защото храносмилането се забавя през нощта и отнема много повече време, за да може храната да се усвои.

Най-доброто време за ядене на ябълки е сутрин. По този начин можете да стимулирате движение на червата след дълъг сън. Ще бъде особено полезно, ако сте вечеряли късно или сте яли твърде много нездравословна храна.

Боб

Бобът е с високо съдържание на фибри. Консумацията му през нощта може да причини подуване на корема и намаляване на качеството на съня. По-добре е да внимавате с този продукт. Фасулът е идеалната храна за обяд или ранна вечеря. По този начин всички полезни съставки ще се усвоят. По-малко вероятно е да се почувствате подути и преяли.

Цитруси

Да започнете деня си с прясно изцедена чаша цитрусов сок може да изглежда здравословно, но не е така. Цитрусовите плодове са много кисели и приемането им веднага или след основното хранене увеличава образуването на киселини. Това може да причини някои неприятни храносмилателни проблеми като киселини, усещане за тежест в стомаха и забавяне на усвояването на хранителните вещества. Просто изчакайте малко след хранене, за да се насладите на вашия плодов сок.

Ядки

Ядките са чудесен източник на здравословни мазнини и калории. Приемането им през нощта не е най-добрият вариант. Ако са и в големи количества, на организма ще му е трудно да ги усвои, което ще попречи на заспиването ви. Изберете ядки за закуска или между храненията, за да получите всички ползи от тях. Те са добри за сърцето, за нормализиране на нивата на холестерола и освен това допринасяне за загуба на тегло и красотата на кожата и косата ви.

Прясно мляко

Някои хора са свикнали да започват деня си с чаша мляко още от детството. Този навик не е добър за възрастните. Млякото е трудно смилаемо, затова пиенето му сутрин и комбинирането му с други храни може да причини киселини и стомашни болки. Вечерта е най-доброто време да изпиете чаша топло мляко. Помага за успокояване на тялото и насърчава добрия сън.

Ориз

Колкото и да обичате суши или индийска храна след дълъг работен ден, това може да не е най-добрият избор. Оризът съдържа много въглехидрати и на организма му е нужно повече време, за да ги усвои. Затова експертите съветват да не ядем подобни храни късно вечер. Обядът е най-доброто време да включите ориза в диетата си. Вашият метаболизъм работи бързо през тези часове от деня и на тялото ви ще му бъде по-лесно да го усвои.

Месо

Месото е чудесен източник на протеини и витамини от група В. Може и прекомерно да натовари храносмилателната система. Ето защо е по-добре да избягвате да ядете пържоли непосредствено преди лягане. Храненето най-малко 3 часа преди лягане е добър вариант.

Можете да ядете месо през целия ден, за да получите достатъчно протеин. Но бъдете внимателни с яденето му сутрин. Приемането на тежка храна като тази може да бъде твърде трудно за храносмилането.

 

За автора

Сродни публикации