
Акценти
- Новата стратегия за изкупуване на какао само от сериозни производители ще даде възможност да се проследи целия път на какаовите зърна
Знаехте ли, че за любимия ви шоколад, какаото е брано от деца, на които е платено с жълти стотинки за труда
Mars Wrigley Confectionery е една от най-популярните марки в САЩ. Компанията е световно известен производител на шоколадови изделия. От Mars са си поставили за цел постигането на големи промени в производството, а и не само. Те са предприели нужните действия, за да обновяват доставките си на какао и така да се борят с бедността, детския труд и обезлесяването. От компанията се надяват да успеят да въведат напълно тази стратегия до 2025 г.
Според ръководството на американския гигант какаовата индустрия е разбита. Тя не функционира правилно. Много критици смятат, че именно тя влияе негативно на земеделските производители и е причина за обезлесяването, което се превръща в сериозен екологичен проблем.
Каква е новата стратегия?
В тази връзка ръководния екип на Mars има идея да наложи новата си стратегия. Тя има за цел да осигури изкупуването на необходимите количества какао само от отговорни производители. Самият план е много добър за околната среда и запазването на нейната устойчивост. За реализирането му се очаква да бъдат похарчени около 1 милиард долара.
Това не са първите опити на компанията да постигне подобни промени. Преди години беше взето решение да се премине към употребата само на сертифицирано какао. Фирмата искаше да постигне това до 2020 г. С течение на времето тази мярка за сертифициране на какаото се е оказала недостатъчна.
Какво ще се постигне?
Новата стратегия за изкупуване на какао само от сериозни производители ще даде възможност да се проследи целия път на какаовите зърна. Ще бъде видимо какво се случва след излизане на суровината от стопанство до постъпването й във шоколадовата фабрика. Така ще може да се установи кой е виновен за обезлесяването.
От компанията са готови да плащат повече за суровината, но само да има гаранция, че тя отговаря на новите им стандарти. Действайки така те смятат, че ще помогнат в борбата с бедността, детския труд и най-вече ще успеят да стимулират фермерите да практикуват устойчиво развитие на производството. Според стария план за сертифициране на какаото на фермерите не е плащано повече, за да поддържат устойчивост. Именно затова новата стратегия е й най-добрата към момента.
От шоколадовия гигант планират да образоват земеделските стопани относно по-добрите практики и по-добрия достъп до финансиране. Според ръководството това ще подобри устойчивостта и ще увеличи производството.