Хапвайте кайсии, за да сте по-здрави » Съвети в земеделието

септември 23, 2019

Хапвайте кайсии, за да сте по-здрави

Акценти

  • Консумацията на кайсии подобрява метаболизма, храносмилането и перисталтиката

Плодовете са истинска витаминозна бомба.

Кайсиите са плод, който не само радва небцето и сетивата ни, но и носи много големи ползи за здравето ни. Те са много добър източник на калий, калций, магнезий, фосфор, желязо, цинк, селен и др. В хранителния им състав влизат витамините: А, С, Е, К1 и част от групата В. Богати са на вода, фибри и различни аминокиселини.

В летните месеци, когато загубата на вода и микроелементи от тялото водят до умора, спад на кръвното налягане и кръвната захар е хубаво да се наблегне на приема на повече течности, пресни плодове и зеленчуци. Те са бърз и лесен начин да набавим нужното ни, да се заситим и същевременно да дадем шанс на тялото си с лекота да се справи с горещините без да трупа излишни килограми.

Честата консумация на кайсии може да пребори проблемите с храносмилането и запека. Благодарение на фибрите в тях значително се засилва храносмилателния процес, а заедно с това в тялото постъпват така важните му калий, калций, магнезий и др. елементи. Магнезият е изключително важен за предотвратяването на мускулните крампи (спазми), които често са породени от загубата на течности и микроелементи.

Кайсиите са чудесен лек за сърдечно-съдовите заболявания. Те ни защитават от атеросклероза, инфаркти и сърдечни удари. Освен това регулират кръвното налягане благодарение на отпускащото им действие върху кръвоносните съдове. Така допринасят и за облекчаване работата на сърдечния мускул.

Заради съдържанието си на желязо те са подходяща храна за хората, които страдат от желязодефицитна анемия. Те са вкусно и приятно лекарство, което не товари организма. Консумацията им с лекота премахва симптомите на анемия, сред които са главоболието, умората, слабостта и физическата отпадналост.

Те са чудесно средство за набавяне на бързи въглехидрати, които не увеличават излишните мазнини в тялото, а напротив. Подобряват метаболизма, храносмилането и перисталтиката. Освен това регулират течностите в тялото и възпрепятстват задържането на излишните такива. Тяхната консумация предотвратява отичането на крайниците.

Оранжевите плодове са много подходяща храна, за хората, които искат да запазят за по-дълго бронзовия си тен от летните месеци.

 

Сродни публикации