Фермерските пазари – пример от Италия » Съвети в земеделието

Фермерските пазари – пример от Италия

Photo Credit To Дарик

Акценти

  • Почти шест от десет италианци са купували местни продукти директно от фермерите поне веднъж месечно

Фермерските пазари набират все повече популярност в Италия, предлагайки социални и икономически ползи чрез директния контакт между производител и потребител.

Земеделските стопани получават по-голяма икономическа полза от директните продажби, тъй като няма посредници, които да ги притискат за по-ниски изкупни цени. Потребителите, от друга страна, имат възможност да купуват на по-ниска цена и да се срещат с онези, които произвеждат това, което купуват.

По този начин потребителите преоткриват личната връзка с производителите, която някои разглеждат дори и като гаранция за качество.

Фермерските пазари са нещо повече от места за търговски обмен. Те са места за срещи, на които могат да се организират образователни мероприятия, развлечения и културни дейности.

Най-голямата световна мрежа

Италия има най-голямата в света мрежа от пазари за директни продажби на земеделски производители. Страната надмина Франция и САЩ в рамките на няколко години.

Някои цифри показват, че фермерските пазарите вече заемат централен дял в италианската верига за доставки на храни.

Почти шест от десет италианци са купували местни продукти директно от фермерите поне веднъж месечно през последната година. Според проучването те са купували от мелници, хижи, винарни, ферми или фермерски пазари.

Големият ръст на директните продажби през последните години е резултат от фокусирането на потребителите върху благосъстоянието и здравето, но също така и върху екологичната устойчивост и готовността за защита и повишаване на икономиката и заетостта на тяхната територия.

Новата ОСП не подкрепя достатъчно късите вериги на доставка на храни

Проучване, проведено от италианския статистически институт показва, че разходите на италианските потребители на фермерските пазари са надхвърлили 6 милиарда евро.

Според проучването 71% от интервюираните италианци смятат, че високото качество на продуктите е основната причина, поради която обичат да купуват от фермерски пазари. В допълнение получават и гаранция за безопасност към местния продукт.

 

Свързани новини