
Акценти
- Само през 2018 г. доставките на грозде в САЩ са стрували 301 994 844 долара
Цената на перуанското грозде, доставяно на пазара в САЩ, се промени през последната кампания, обясниха от Асоциацията на гилдиите на земеделските производители от Перу (AGAP).
САЩ вече намалили доставките си на грозде към Китай. Продукцията, която беше предназначена за износ остана за пласмент на северноамериканския пазар. Така с нея и перуанското грозде сериозно се увеличи предлагането, а цените паднаха.
Въпреки това не всички перуански производители на грозде са засегнати еднакво силно. Цената на плодовете до голяма степен зависи от момента на влизането им на пазара. Когато обемите са по-големи пада цената и обратно, когато намаляват, гроздето поскъпва.
Перуанските производителите отчитат промените от последната кампания. Те обаче не са били сериозни, тъй като ценовите скокове и спадове са реализирани само в няколко периода.
Очаква се през следващата кампания по-ясно да си проличи резултатът от спрените доставки на грозде към Китай. Едва тогава ще стане ясно как ще се променят цената и потреблението при изобилието на грозде, което ще залее американския пазар. До него ще достигнат перуанското, което не е стигнало до Китай и това, което си е предназначено за пазара в САЩ.
Най-големият потребител на перуанско грозде е САЩ, след това се нареждат Холандия, Хонконг, Обединеното кралство и Китай. Само през 2018 г. доставките на грозде в САЩ са стрували 301 994 844 долара.
Перуанските производители на грозде очакват да се отвори и пазарът на грозде в Япония, където потенциалът за търгуваните обеми е голям. Именно следващата кампания, която започва в края на този месец, ще покаже реално какво ще се случи.