Ще рекламираме родните вина в страните извън ЕС със 7,5 млн. евро.
Това съобщи пред телевизия България он ер зам.-изпълнителният директор на Държавен фонд „Земеделие” Атидже Алиева. За първи път толкова голяма сума се отделя за популяризиране на вината ни, коментира тя. За сравнение през миналата година вината ни бяха рекламирани с 2 млн. евро.
Парите са от Националната програма за подпомагане на лозаро-винарския сектор през новия програмен период, чийто бюджет за 2014 г. е 134 млн. евро. Според Алиева бурният ръст на износа ни за пазарите извън общността се дължи именно на рекламата. Към момента популяризирането се прави чрез рекламни брошури, информационни сайтове и участия в международни изложения, поясни тя.
Всеки кандидат за финансиране по мярката избира как и по какъв начин да изразходва средствата за популяризиране на продукцията си. Пари за реклама на пазарите от ЕС не са предвидени по програмата, тъй като тези пазари са вътрешни за общността.