Потребителите залагат на българска продукция, защото е по-хубава. С наближаването на зимните месеци идва и периодът за приготвяне на зимнина. Макар и по-скъпи, за предпочитане са българските продукти. „ Хората все още подготвят зимнина. Идват и си взимат камби и чушки, правят си туршии, непрекъснато се купуват пипери и патладжани. Естествено всеки предпочита българското“, споделят търговци.
Въпреки това, цените на зеленчуците остават същите. Средната стойност, на която се продава българския домат е 3 лв., а на места достига и 3.50 лв. „Цената на пазара се определя от самото време и от добива. Тази година беше отвратителна за нас като производители, защото температурите бяха много високи, пипера не можа да се развие хубаво, стана дребен“, обясняват търговците. Други коментират, че вдигането на цените не зависи от тях, а се определя от самия производител на конкретната стока. „Ние сме просто търговци. Прекупуваме и продаваме и ако на нас ни вдигнат цените, това значи, че съответно ще се отрази и тук“, обясняват продавачите.
Фактът, че вносната продукция, която е по- евтина, измества българската от пазара, потребителите обясняват с това, че продуктите от вън са много наторени и пълни с химикали, което дава и по- голяма реколта, но пък цената е за сметка на качеството. „Българинът харесва на вкус българската продукция, но понякога намира по-евтини чужди варианти, така че определящо може би е цената и затова се насочва към някакви такива външни продукти, което допълнително подбива родното производство“, коментират купувачи.