1. Има ли проблеми във взаимоотношенията между ръководеното от Вас министерство и Държавен фонд „Земеделие”?
Да се говори за проблем във взаимоотношенията между двете институции е нелогично. Ако нямаше добра координация между Министерството на земеделието и храните (МЗХ) и ДФ „Земеделие” нямаше да е възможно спасяването на близо 300 млн. евро по Програма за развитие на селските райони (ПРСР), които можеха да останат неусвоени по правилото n+2, както и изплащането в изключително кратък срок на по-голямата част от директните плащания за площ и животни. Напомняме, че срокът за приключване на директните плащания е юни 2014. Но е факт, че по-голямата час от средствата вече са разплатени.
Освен това, ДФ „Земеделие” ежеседмично информира МЗХ за свършеното от институцията в различните ресори – ПРСР, Директни плащания на площ, Държавни помощи, Селскостопански пазарни механизми, т.н. Това включва отчет за оторизирани плащания, договорени проекти и друга информация, свързана с текущата работа, тъй като ДФ „Земеделие” и МЗХ все пак работят съвместно по подготовката на новия програмен период на ОСП. МЗХ, респективно, е информиран и за всички промени, свързани с оптимизирането на работата във фонда в началото на новия програмен период.
В Държавен фонд „Земеделие“ се провеждат регулярни годишни одити. Това е ежегоден процес, който е в съответствие на приложими национални и европейски директиви. Като одити се извършват от Европейската комисия, Европейската сметна палата, Българската сметна палата и външни одитни органи (Делойт). Резултатите от всички одити се предоставят задължително на МЗХ.
Всички одити в Държавен фонд „Земеделие“ се извършват съгласно определени правила. На проверящите се предоставят всички изискани документи, което се документира в писмен вид.
В случай, че това не е направено самите одитори биха информирали институциите, а такъв случай няма. А това е клевета, която уронва имиджа на Държавен фонд земеделие и разпространителите й могат да бъдат подведени под съдебна отговорност.
Няма такова нещо. Това са слухове, появили се в жълтите медии, които не са сериозни.
Бройката на заместник-изпълнителните директори не е фиксирана и по Закона за подпомагане на земеделските производители се определя от Управителния съвет на ДФЗ. Към момента за всички ресори в ДФЗ има разпределен зам. директор, така че работният процес да върви гладко. Решението за назначаване на нов зам. изпълнителен директор се взема от Управителния съвет на фонда. Напомняме Ви, че г-н Младен Тимчев, заместник-кмет на община Сандански, изтъкна лични причини, за да откаже предложения му в ДФ „Земеделие” пост.
През декември ДФ „Земеделие” не е изплащал допълнително материално стимулиране.
През януари зам.-изпълнителните директори на ДФ „Земеделие” са получили допълнително възнаграждение за постигнати резултати в общ размер на 13 650 лв. Изпълнителният директор не е получавал възнаграждение. Изплатените средства са в рамките на плановите средства за работна заплата за 2013 г. и на основание на Наредбата за условията и реда за оценяване изпълнението на служителите в държавната администрация, както и на Вътрешните правила за заплатите в ДФ „Земеделие”. Предоставените допълнителни възнаграждения са съобразени с персонал
ите постижения, положения труд в последните месеци на 2013 г. и постигнатите добри резултати по изплащането на всички рискови средства по Програмата за развитие на селските райони (ПРСР), както и на националните доплащания за животновъдство.
За конкретните допълнителни възнаграждения, получени от посочените от Вас лица г-жа Атидже Алиева-Вели, г-н Николай Дачев и г-жа Виолета Александрова – е приложима разпоредбата на чл. 2, ал. 4 от ЗДОИ. Съгласно тази разпоредба ЗДОИ не се прилага за достъпа до лични данни. Допълнителните възнаграждения се отнасят за конкретно физическо лице и размерът на предоставените във връзка с него средства касае икономическата му идентичност. Съгласно § 1, т. 2 от Допълнителната разпоредба (ДР) на ЗДОИ „лични данни” са всяка информация, отнасяща се до конкретно физическо лице, което е идентифицирано или може да бъде идентифицирано пряко или непряко чрез идентификационен номер или чрез един или повече специфични признаци, свързани с неговата физическа, физиологична, генетична, психическа, психологическа, икономическа, културна или социална идентичност. Данните за допълнителните възнаграждения на тези лица са свързани именно с тяхната икономическа идентичност и по тази причина са защитени от Закона за защита на личните данни.
Освободени са 20 служители, което е под 1% от всички работещи в ДФ „Земеделие”. Единици от тях са на ръководни позиции. За всички има основателни причини да бъдат освободени, включително един от тях е бившият директор на Правна дирекция г-н Иван Боянов. Припомняме, че лично г-н Яне Янев през 2011 г. внесе сигнал в парламентарната Комисия за конфликт на интереси срещу г-н Боянов, чиято съпруга е бившият зам.-министър на земеделието и храните г-жа Светлана Боянова. Както разбираме всички, интересите на Яне Янев не датират от вчера. Питаме се какъв експерт според г-н Янев е г-н Боянов – през 2011 г. и през 2014 г.? Двама от освободените служители фигурират в прословутото тефтерче на Красимир Георгиев – Красьо Черния. Но могат да се разказват още много неща за освободените експерти на фонда, за които лобира г-н Янев. Държавен фонд „Земеделие“ ще продължи политиката си на прозрачност и информираност към всички бенефициенти, без да разпъва чадър над едни за сметка на други.
Ръководството на ДФЗ не е записвало разговори от срещите си с министъра, началника на кабинета му и други висшестоящи служители на МЗХ.