
Акценти
- Срокът за изпълнение на промоционалните проекти е от 1 до 3 години от датата на сключване на договора с ДФ „Земеделие“
Първият прием по мярката „Популяризиране в трети държави“ от Националната програма за подпомагане на лозаро-винарския сектор 2019 – 2023 г. за 2020 г. ще бъде отворен от 17 февруари до 31 март 2020 г., а не както бе обявено по-рано – до 6 март.
Вместо досегашните 50 %, бенефициентите ще получат до 60 % европейско финансиране за промотиране на вино на пазарите извън държавите – членки на ЕС. Промяната се дължи на изменение на европейското законодателство от февруари тази година, като спешна мярка за противодействие на увеличените вносни мита върху вина от Съюза в САЩ и възникващите от тях последствия за международната търговия с вино като цяло.
От по-високия размер на европейско финансиране ще могат да се възползват всички кандидати, чиито проектни предложения са подадени и одобрени в срок от 12 месеца, считано от 03.02.2020 г.
Във връзка с наложените законодателни промени, ДФ „Земеделие“ удължава периода за прием на промоционални проекти по мярка „Популяризиране в трети държави“ от 17.02.2020 г. до 31.03.2020 г. Образци на изменените документи за кандидатстване са публикувани на официалната интернет страница на Фонда.
Припомняме, че по мярката се промотират вина със:
- – защитено наименование за произход (ЗНП);
- – защитено географско указание (ЗГУ);
- – сортови вина без ЗНП/ЗГУ.
При новите условия, в случай че кандидатите изберат да визуализират търговски марки и/или да промотират сортови вина без ЗНП/ЗГУ, те ще имат право на финансиране от ЕС в размер до 60 % от стойността на промоционалните им проекти. Ще трябва да осигурят едва 40 % собствено финансиране.
Ако кандидатите промотират само вина със ЗНП или ЗГУ без техните търговски марки, ще могат да получат до:
- – 60 % европейско финансиране;
- – до 20 % национално съфинансиране, като се запазва досегашният размер на самоучастие от 20%.
Допустими бенефициенти са търговски дружества, чиито приходи от лозаро-винарска дейност през последните 2 години надвишават 50% от общите им приходи.
За подпомагане имат право да кандидатстват още:
- – организации на производители на лозаро-винарски продукти;
- – асоциации на организации на производители на лозаро-винарски продукти;
- – междупрофесионални организации по Закона за виното и спиртните напитки;
- – държавни органи и институции, чиято дейност е свързана с насърчаване на бизнеса;
- – професионални организации, работещи основно в лозаро-винарския сектор.
Срокът за изпълнение на промоционалните проекти е от 1 до 3 години от датата на сключване на договора с ДФ „Земеделие“. Максималната стойност на едно проектно предложение за търговските дружества е до 1 млн. лв. Проектите на останалите допустими кандидати могат да достигат до 4 млн. лв.
Дейностите, които се подпомагат по мярката, включват:
- – участия в международни изложения;
- – демонстрации в търговски обекти;
- – организиране на посещения на мероприятия, фестивали, винени туристически дестинации и дегустации в България.
Помощ може да бъде отпусната и за организиране на бизнес срещи, работни срещи, продуктови дегустации, тематични вечери и кулинарни училища. Условието е те да бъдат проведени паралелно с изложенията и демонстрациите в търговските обекти. Фонд „Земеделие“ ще финансира и рекламни материали като брошури, папки, химикали, USB стикове, дизайн на уебсайт, както и разходи за реклама в печатни издания.