Орехите пазят от депресия » Съвети в земеделието

октомври 30, 2020

Орехите пазят от депресия

Акценти

  • Групата, която е консумирала орехи е проявявала по-голям интерес към ежедневните си дейности

Ядките съдържат незаменими мастни киселини от растителен произход

Екип от американски учени се зае да анализира хранителните навици и психичното здраве на повече от 26 хиляди души. Резултатите са показали, че консумацията на орехи е свързана с риска от развитие на депресия. Оказало се, че хората, които редовно консумират орехи с 26 % по-рядко страдат от депресия.

Изследователи от Калифорнийския университет в Лос Анджелис са решили да проверят как точно консумацията на орехи е свързана с риска от депресия.

Изследвани са здравето и навиците на 26 656 души. Те са били разделени на няколко групи в зависимост от това колко често консумират орехи и други ядки. Взети са предвид и страничните променливи като пушенето и консумацията на алкохол. Учените са установили, че сред хората, които консумират орехи (средно около 24 грама на ден), депресията е с 26% по-рядка, отколкото при другите любители на ядки или пък при тези, които изобщо не похапват. Интересното е, че по-голям ефект се наблюдава при жените. Групата, която е консумирала орехи е проявявала по-голям интерес към ежедневните си дейности. Те са се чувствали по-енергични и по-малко негативно настроени или отчаяни.

Учените изтъкват полезните свойства на орехите. В тях е високо съдържанието на а-линоленова киселина, която се счита за незаменима мастна киселина от растителен произход. Тя активно участваща в метаболизма. Проучванията показват положителната роля от консумацията на орехи за подобряване на някои когнитивни функции и забавяне на процеса на стареене.

 

Доказано е, че здравословната диета помага не само за физическото, но и за психичното здраве. Сред най-полезните начини на хранене се отличавала средиземноморската диета. При нея основно се консумира голям брой пресни зеленчуци и плодове, пълнозърнести храни, ядки и семена, риба и пиле. Ограничават се другите видове меса. Според други изследвания именно средиземноморската диета също помага за намаляване риска от депресия.

 

Сродни публикации