Колко магнезий се съдържа в различните видове ядки » Съвети в земеделието

май 06, 2021

Колко магнезий се съдържа в различните видове ядки

Акценти

  • Недостигът на магнезий в организма може да има сериозни последствия

Магнезият е изключително важен минерал за организма.

Когато той е в малки количества, хората страдат от хронична умора и ред други неразположения. Често хората, които страдат от недостиг на магнезий в организма, не обръщат навреме внимание на този симптом.

Недостигът на магнезий в организма може да има и по-сериозни последствия, като развитие на сърдечно-съдови заболявания, мускулни спазми, мигрена, диабет, остеопороза, високо кръвно налягане и други.

В човешкия организъм магнезият има редица важни задачи. Той е важна съставка при образуването на колаген, има съществено значение при мускулните контракции, заздравява костите, важен за правилното функциониране на мозъка, както и за сърдечно-съдовата система.

Необходимия магнезий може да си набавяме чрез храната. Ядките са една чудесна възможност за това. Те съдържат фибри, мазнини, витамини, минерали, важни за организма мазнини и протеини и най-важното много магнезий.

Вижте колко магнезий се съдържа в различните видове ядки:

В 100 грама лешници има 156 мг магнезий.

160 мг магнезий се съдържа в 100 грама фъстъци.

В 100 грама орехи има 129 мг магнезий.

В 100 грама кашу има 292 мг магнезий.

170 мг магнезий се съдържа в 100 грама бадем.

В 100 грама шам фъстък се съдържат 160 мг магнезий.

Източник: gotvach.bg

 

За автора

Сродни публикации