Кой храни са най-бедни на остатъци от пестициди » Съвети в земеделието

Кой храни са най-бедни на остатъци от пестициди

Акценти

  • В САЩ близо 70% от плодовете и зеленчуците съдържат различно количество и набор от пестициди

Класацията „Чистите 15“ се актуализира всяка година.

В САЩ близо 70% от плодовете и зеленчуците съдържат различно количество и набор от пестициди. Там всяка година се прави класация, в която попадат 15 храни смятани за чисти от замърсители. Тя се нарича „Чистите 15“ и се изготвя от Работната група по околна среда въз основа на анализи на американското министерство на земеделието.

Сред чистите плодове и зеленчуци попадат:

Пъпеш Медена роса

Той се отличава с високото си съдържание на витамин В6, фолиева киселина и калий. С един малко по-голям резен от вкусния плод могат да бъдат задоволени ежедневните нужди на тялото от витамин С. Освен това ползите от консумацията му не са само тези. Пъпешът помага за понижаване на кръвното налягане, отделяне на излишните течности от тялото, заздравяване на костите и кожата. Паралелно с това консумацията му хидратира организма и го снабдява с електролити.

Гъби

Този зеленчук е изключително нискокалоричен. В чаша бели гъби се съдържат само 15 калории. Те са добър източник на рибофлавин, ниацин, пантотенова киселина, мед и селен – както и фибри и протеини. Гъбите са богати и на антиоксиданти, които помагат за предпазване на организма от много болести.

Броколи

Те се отличават с ниската си калоричност и високото съдържание на фибри, витамини и минерали. С порция от тях можем да се снабдим с голяма доза витамин С, К, част от групата В, калций, калий и манган.

Пъпеш Канталуп

Той също като Медената роса е изключително полезен. Осигурява богато количество витамин А, С, някои от групата В, включително и В 12, калий и др. Съдържанието му на бета каротин е много по-високо спрямо това в редица други жълто-оранжеви плодове и зеленчуци. Канталупът помага в борбата със свободните радикали.

Карфиол

Суровият карфиол е нискокалорична витаминозна бомба. Той съдържа още фибри и протеини. Богат е на холин, помага поддържане здравето и функциите на клетките и мозъка. Освен това консумацията му предотвратява появата на сърдечни и чернодробни заболявания.

Зеле

Това е един от най-препоръчваните зеленчуци за различни диети. Съдържанието му на калории е изключително ниско, фибрите в него изобилстват, а също и витамините. Усвоява се по-бавно от организма и за целта се изразходват повече калории отколкото самото зеле осигурява. Редовната му консумация помага в борбата с възпаленията в тялото, предотвратява сърдечно-съдови заболявания, понижава холестерола и намалява риска от рак.

Киви

Зеленият плод е много вкусен източник на витамин С, Е, К, фибри, минерали. Помага за лечение на астма, подобрява храносмилането, поддържа кръвното налягане в нормални граници и предотвратява загубата на зрението.

Аспержи

И този зеленчук е сред препоръчваните храни с ниско съдържание на калории и много витамин А, К и др. В съставът му влизат още редица минерали като желязо, калий, мед и др.

Патладжан

Той не е толкова богат на витамини и минерали като останалите зеленчуци в класацията, но  също действа благотворно на тялото. Калориите в него са малко, за сметка на фибрите, антиоксидантите и протеините, които изобилстват. Консумацията на патладжан помага за освобождаване на свободните радикали от тялото и подобрява здравето и работата на мозъка.

Папая

Оранжевият тропически плод е истинско съкровище. Съдържа обилни количества витамин А, С, калий и още куп минерали. Папаята помага за защита от ракови заболявания, подобрява храносмилането, състоянието на кожата и успешно бори възпаленията.

Лук

Лукът също е много добър източник на фолиева киселина, калий, витамини, антиоксиданти. Съдържа съединения на сяра, консумацията му намалява риска от рак, понижава кръвната захар и подобрява състоянието и здравето на костите. Освен това е известен с лечебните си сили, които борят настинки и всякакви грипни вируси.

Сладък грах

Този зеленчук е препоръчван за всички, които искат да си набавят големи дози протеин, а не желаят или не консумират месо. Порция от него съдържа солидно количество фибри, витамин В, А, С, К, желязо, манган и др. Той също може да помогне за регулиране на нивата на кръвната захар. Подобрява храносмилането и предпазва от рак и някои хронични заболявания.

Ананас

Сладкият плод е богат на естествени захари, витамини В, С и др. Съдържа още магнезий, калий, мед, манган и антиоксиданти. Благодарение на ензимите в плода се подобрява храносмилането и се стимулира работата на имунната система.

Сладка царевица

Интересното е, че в много малко от изследваните проби на царевица са открити пестициди. Калориите в нея са малко, витамините и минералите пък са в изобилие.

Авокадо

В авокадото калориите са повече, но за сметка на това, то съдържа много полезни мазнини, фибри, витамини и минерали. Проучвания показват, че консумацията му укрепва здравето на матката, подобрява храносмилането и състоянието на кожата.

 

Свързани новини