Акценти
- От КЗП ще проверяват за разминаване в грамажите спрямо написаното в менюто и действително сервираните порции
Инспектори ще проверяват качеството на предлаганите услуги.
От началото на този месец и от Комисията за защита на потребителите (КЗП) са стартирали проверки във връзка с туристическия сезон. Целта е да се установи има ли несъответствия между предлаганите услуги както в туристическите обекти, така и заведенията за хранене. Ще се следи категоризацията на хотелите и къщите за гости. Ще се инспектират количествата на предлаганата храна там и в заведенията. Трябва да се провери дали има разминаване в грамажите спрямо написаното в менюто и действително сервираните порции.
Паралелно с проверките на КЗП се извършват и тези от БАБХ. От двете институции обясняват, че се наблюдава спад в броя на нарушенията. Целта на проверките е тази тенденция да се запази. Така туристите нямат да имат повод да подават сигнали за нередности или да сменят дестинациите за почивка.
Необходимо е да се извършва контрол, тъй като некоректно представената информация често може да бъде причина за неприятни изживявания по време на летните почивки.
Инспекторите и от БАБХ и от КЗП съветват хората да подават сигнали за нередности, защото ако не го направят проблемът ще остане нерешен и то за тяхна сметка, а търговите ще продължават с подобни нелоялни практики. Необходимо е да има коректност и от двете страни.