Качествените български вина си искат рекламата извън ЕС » Съвети в земеделието

Качествените български вина си искат рекламата извън ЕС

Акценти

  • Лозаро-винарската програма за периода 2019-2023 г. провокира голям интерес у родните производители
  • Третата мярка е новост по програмата и е свързана с инвестициите в предприятията

Лозаро-винарската програма за периода 2019-2023 г. провокира голям интерес у родните производители. Тя е отделно от Програмата за развитие на селските райони и включва четири мерки. Тази от тях, която е с най-голям бюджет е „Преструктуриране и конверсия на винените сортове лози“. По нея ще може да се кандидатства с цел реализиране на нови засаждания и площи с винени сортове лозя, за изкореняване на стари такива и преструктурирането им с нови по-модерни и конкурентоспособни сортове.

Втората мярка е свързана със застраховането на реколтата, към което в последните години земеделските стопани у нас проявяват много голям интерес. Тенденцията за влошаване на климатичните условия е провокатор за производителите да застраховат продукцията си, тъй за сега това е начинът да получат компенсации в случаи на погиване на реколтата.

Ще има ли грозде тази година

Третата мярка е новост по програмата и е свързана с инвестициите в предприятията, които ще им позволят да подобрят своята конкурентоспособност.

Четвъртата мярка е свързана с промоции на родните вина на пазарите извън ЕС. Акцент ще бъде рекламата на качествените български вина. Тя трябва да бъде насочена не само към страни извън ЕС, но и към представители от винените общества, винените журналисти и търговци. Целта на тази мярка е да популяризира България като винена дестинация и нова възможност за разрастване на търговията и износа на родните вина.

 

Свързани новини