Има ли двоен стандарт в храните у нас и в ЕС » Съвети в земеделието

септември 27, 2020

Има ли двоен стандарт в храните у нас и в ЕС

Акценти

  • В шоколадовите бонбони у нас има 20 % повече протеини, отколкото на запад

Ново сравнително изследване на Комисията за защита на потребителите провери има ли разлика между храните у нас и техни западни аналози.

Проверени са 11 продукта от 6 групи. Всеки от тях е идентичен с този, продаван в други страни от ЕС. Най-голямо разминаване има при консервите с грах и царевица. При маслото, шоколадовите изделия и рибата тон също има разлики. Най-малко разлики има при алкохола.

„Резултатите, които представихме, показаха няколко важни неща. Тези храни и напитки са безопасни, съгласно утвърдените стандарти в Европа. Когато говорим за различията, трябва да развенчаем така нареченият мит „двоен стандарт“, особено по оста изток-запад. Там, където има съществени разлики, те не са категорично в ползва на западните продукти. Качеството на българските продукти не е най-лошо. Например, в шоколадовите бонбони у нас има 20 % повече протеини, отколкото на запад. Проблем обаче има, защото говорим за абсолютно идентична опаковка и една и съща търговска марка. От една година работим по проекта. В подготвителната фаза винаги сме били прозрачни за това, което правим. Научни колективи и работни групи избираха продуктите. Нашата цел е да се получат обективни резултати“, заяви пред Нова тв Димитър Маргаритов, председател на Комисията за защита на потребителите.

Той поясни и какви може да са причините за двойния стандарт при храните. „Чували сме, че понякога се изтъкват вкусовите предпочитания в определен регион като причина. И на това обаче има добър отговор. Редно е, когато някой е установил специфики във вкусовите предпочитания, да регистрира една различна търговска марка“, каза Маргаритов.

Заради бързото разпространение на коронавируса много хора се отказват да пътуват в страни, засегнати от заразата. Маргаритов обясни възможно ли е да си върнем парите, ако вече сме платили за дадена екскурзия.

„Има такава възможност. Когато говорим за така наречените пакетни пътувания, потребителите могат да се откажат до началото на заминаването, когато в дестинацията възникне подобно извънредно обстоятелство. Те ще могат да получат обратно сумата, която са дали. Тези екскурзии са организирани от туроператори и в тях се включват самолетни билети, хотел, посещение на исторически забележителности. По-различно стоят нещата, когато говорим за индивидуално организирано пътуване. Всичко зависи от условията за анулиране до стартиране на пътуването“, каза още Маргаритов.

 

За автора

Сродни публикации