Вертикалното земеделие набира все по-голяма популярност » Съвети в земеделието

декември 06, 2024

Вертикалното земеделие набира все по-голяма популярност

Акценти

  • В много от складовете на Ocado роботи пакетират продукцията

Все повече инвеститори виждат потенциала в производството.

Иновациите в земеделието и инвестициите за тях растат в различни страни по света. Фирма Ocado, която се занимава с онлайн търговия на хранителни продукти смята да вложи 21,5 млн. долара в нова индустрия, а именно във вертикално земеделие.

Интересното при него е, че продукцията се отглежда на закрито, предимно чрез вертикален способ. Така на по-малка площ се отглеждат повече растения. Те често са разположени едни над други. По този начин се реализира икономия от използваните площи, а също и от вложената вода за отглеждане на растенията.

Британската компания Ocado е намерила партньори, с които да обедни усилията си в производството, а именно компания, която продава индустpиaлни гpaдинарски cиcтeми. Освeн тoвa Осаdо се cдoби и c мaжopитapeн дял в компaниятa Јоnеѕ Fооd Соmраnу. Тя е определена за нaй-гoлямaтa фермa зa вертикалнo зeмeдeлиe в Eвропa.

Според британската компания преимуществата на вертикалното земеделие са големи. Чрез него може да се скъси времето за транспорт на продукцията до търговските вериги. Вертикалните ферми могат да се разположат в близост до супермаркетите и така да се елиминира престоя на плодовете и зеленчуците в складовите помещения. Освен това продукцията, която ще се осигурява ще е в количества, които отговарят на нуждите на търговците.

Според запознати с вертикалното земеделие този метод на производство генерира по-високи разходи на електроенергия и е по-скъп от конвенционалния.

Какво е общото между роботизираните системи и земеделието?

Интересното е, че това не притеснява компанията Ocado, която дори има амбициите да внедри изкуствен интелект в новата ферма. Фирмата има опит в работата с роботизирани системи, тъй като в много от складовете й именно роботи пакетират продукцията.

Осаdо са си поставили амбициозната цел да лицeнзиpaт мeтoдa, койтo изпoлзвaт в cвoитe склaдoвe и дa гo предложат и нa други тъpгoвци. За целта вече имат сключени няколко договора с френски фирми.

Заради завидния с опит в работата с роботизирани системи Ocado се опитва да разработи и робот „Ѕесоnd Наndѕ“, които да може да събира и пакетира продукцията без да я наранява.

Смелите инвестиционни решения на компанията са привлекли интереса на инвеститорите и акциите й на борсата в Лондон са се повишили с цели 3%. От началото на годината досега техният ръст е достигнал 45%. Към момента основен конкурент на компанията е Amazon, която също започна да се занимава с доставка на плодове и зеленчуци.

 

Сродни публикации