Българският биомед е един от родните продукти, който е на път да стане хит на тазгодишното 80-о поред изложение „Зелена седмица” в Берлин. „България ще участва с два щанда. Единият, организиран от земеделското министерство, ще представи традиционни родни продукти като вино и розово масло.
Другият е по инициатива на български пчелари, които ще рекламират биомед”, коментира официалният представител на Берлинския международен панаир в България Ралф Петров. Той подчерта, че експото, което ще продължи 10 дни от 16 януари, има голяма търговска и политическа значимост.
Предимство тази година ще бъде, че фермерите ще могат директно да се договорят с управителите на супермаркети за продажба на техните продукти, което до момента не е било възможно, допълни Петров.
Той изтъкна, че въпреки спекулациите и проблемите между Русия и Европейския съюз тази година на изложението ще има голям руски щанд. По думите на Петров това е знак, че проблемите, свързани с търговските взаимоотношения, могат да се оправят.
Петров обясни, че на изложението много продукти, неизвестни до момента, са придобили популярност.
„Кивито например е показано за първи път на „Зелена седмица” преди години от новозеландски фирми”, уточни Петров. Той каза още, че експото дава възможност на производителите и фирмите износители да сверят часовниците си по отношение на цената, на която биха се котирали успешно продуктите им в Германия.
По думите му сред българските храни, които се радват на голям интерес в чуждата държава, са сиренето, подправките, чаят. Германците са очаровани и от родното вино.
В кулинарната фиеста „Зелена седмица” тази година ще участват 70 държави, очаква се да присъстват и земеделските им министри, съобщава Новинар.
Специално за изложението пристигат посетители от различни страни, които харчат над 100 евро на ден, за да опитат традиционни гозби от различни националности, както и да се снабдят с продукти за тях. Петров допълни, че според разчетите миналата година всеки посетител е похарчил около 130 евро.