Българският биомед се реализира основно в чужбина. Това се случва благодарение на няколко фирми, които изкупуват биомед от производителя и го изнасят директно в чужбина, заяви пчелар пред „Фокус“. На вътрешния пазар своята продукция пласират малко български производители. Те продават на по-малки магазинчета, но не и в големите вериги магазини. Той обясни, че във веригите се предлага предимно вносен мед. Посочи още, че производството на биомед в България е ¼ от цялото производство на мед в страната. По думите му българският производител прави една основна грешка, залагайки на големи пчелини. ''Колкото по-голям е един пчелин, толкова по-бавно се развива, затова не е ефективен. Ефективните пчелини са до 50 – 80 кошера. Колкото повече е бройката на пчелните семейства, толкова повече допълнителна работна ръка трябва да въвлечеш в този процес. Има загуби, които са неизбежни и те се реализират или отчитат година, че и повече, след тяхното извършване. Много е сложен процесът и затова пчеларството е фамилно дело. Затова и доскоро бяха рядкост големите пчелини. Едрият бизнес навлезе в този сектор. Предполагам, че след 3-4 години ще стане ясно какво е положението'', обясни още той.