„България отдава голямо значение на развитието и задълбочаване на отношенията си с Индонезия и провеждането на Петата сесия на Междуправителствената комисия и настоящия бизнес форум, са ясен знак за желанието ни за бъдещо развитие на търговско-икономическите отношения между двете страни“. Това заяви заместник-министърът на земеделието и храните Бюрхан Абазов по време на откриването на Българо-индонезийския бизнес форум в Джакарта. Той изрази увереността си, че постигнатите договорености по време на проведените работни срещи ще дадат стимул на двустранните отношения в сферата на търговско-икономическото партньорство. Заместник-министърът поясни, че инициативите в тази насока са разширили обхвата на това партньорство по отношение на взаимната търговия, енергетиката, туризма, земеделието, науката, културата, както и младежта и спорта.
Зам.-министър Абазов представи България като страна с добра икономическа среда. Съществуващият данъчен режим в страната, в съчетанието с квалифицирана работна ръка и най-ниските оперативни разходи в Европа, нареждат България сред най-добрите дестинации за бизнес. Прилагаме мерки за подкрепа на инвестициите и предоставяме специални преференции за изграждане на индустриални зони и технологични паркове, каза още той. Заместник-министърът уточни, че в подкрепа на това твърдение е и включването на страната ни в авторитетната класация на Bloomberg „Най-доброто място за бизнес в Източна Европа и Централна Азия 2014 г.“, където България заема шесто място.
Важно е за България да бъде постигнато повишаване по отношение на двустранната търговия, инвестициите и туризма, каза още зам.-министър Абазов. Според него интензифицирането на двустранните отношения между България и Индонезия през последните две години създават предпоставки за активно търсене на начини за усвояване на потенциала за сътрудничество с индонезийската страна.
Заместник-министърът заяви в рамките на форума, че България има добри производствени традиции в електрониката, химическата и фармацевтичната промишленост,както и в машиностроенето. Много български компании имат дългогодишен опит за работа с азиатските пазари. Сред най-перспективните българските хранителните продукти за износ към Индонезия са вино, пчелен мед, зърнени храни, минерална вода, месо, закваски за млечни изделия и българските млечни продукти.
Българското правителство е убедено в перспективите за развитие на двустранните отношения с Индонезия и доказателството за това е наличието на редица области от взаимен интерес, които могат да бъдат насърчени чрез активен диалог между институциите и бизнес средите, категоричен бе заместник-министърът.
Във форума участват водещи български компании в областта на производството и търговията на млечни продукти и на зърнени храни, производството на цигари и тютюневи изделия, отбранителната промишленост и управлението на проекти, както и представители на над 30 индонезийски фирми.