Акценти
- Необходимо е потребителите да обърнат стоката, която е в ръцете им и да разберат къде е произведена
АЗПБ стартира национална информационно-образователна кампания „Избирам 380“.
Тя се провежда с подкрепата на МЗХГ. Зад инициативата застава и БАБХ.
Първите три цифри на баркода на всяка стока показват страната на произход. Българският префикс е 380. По този начин с бърза проверка на баркода, всички могат да разпознаят произхода на продукта. Така ще се уверят, че той е произведен в България. За целта е необходимо потребителите да обърнат стоката, която е в ръцете им и да разберат къде е произведена.
Целите, които си поставя кампанията, са да мотивира българските потребители да избират местни продукти и услуги по време на ежедневните си покупки, както и да насърчи консумацията на български продукти, като по този начин ще подпомогне българската икономика, в условията на разрастваща се криза заради COVID-19.
Организаторите предвиждат тя да се превърне в дългосрочна инициатива с периодични пикове около националните празници, когато традиционно потребителската активност е най-висока.